Hoe richt u uw marketing in op de bedrijfsstrategie?

Veel ondernemers vinden het lastig om een marketingstrategie en bijbehorende marketingmix te bepalen. De grootste vraag is dan: hoe bereiken we potentiële klanten? Het antwoord blijft vaak beperkt tot: ‘onze website moet beter’ en ‘iets met social media’. Goede marketing sluit aan op de bedrijfsstrategie. Hoe vult u dat op een succesvolle manier in?

Wie
Allereerst stelt u zichzelf de vraag: aan wie willen we verkopen?

Wat
Vervolgens bepaalt u uw propositie: met welke producten of diensten en met welk aanbod gaat u de markt op?

Concurrentie
Dan doet u aan concurrentie onderzoek. U vergelijkt uw bedrijf met uw concurrenten op een aantal specifieke en belangrijke punten. U omschrijft wat uw expertise is en waar u om (h)erkend wilt worden.

Media
Een belangrijk onderdeel van het model is het omschrijven van uw media mogelijkheden: welke media staan er allemaal tot uw beschikking? Hoe kunt u deze inzetten?

Interesseplan
U maakt vervolgens een interesseplan: u onderzoekt wat uw doelgroep geïnteresseerd maakt in uw product of dienst en via welke media kunt u hen het beste boeien.

Verlangenplan
Natuurlijk streeft u ernaar dat geïnteresseerden ook kopers worden: mensen die verlangen naar uw product of dienst en ervoor willen betalen. Hoe creëert u dit verlangen? Hoe onderscheidt u zich van uw concurrentie, zodat hij juist bij ú koopt? En welke media zet u hierbij in?

Koopplan
Hoe zorgt u dat uw geïnteresseerde een koper wordt? Dat werken we uit in het koopplan. En ook hier geldt: welke media zet u hierbij specifiek in.

Aan de slag
Een plan kan nog zo goed zijn, het gaat niet werken als niet duidelijk is wie wat wanneer en op welke manier doet. Dit beschrijft u in concrete processen en welke systemen u gaat gebruiken om uw plannen ten uitvoer te brengen.

Meer weten?

Het HKB promotieplan model biedt u een helder en concreet stappenplan om uw marketing activiteiten in te richten naar uw bedrijfsstrategie. Wilt u meer weten? Kom dan naar de workshop, die u kunt volgen tijdens een gratis en vrijblijvende bijeenkomst op maandag 19 december om 17.30 uur bij HoofdKantoor Brabant, Meerheide 5 in Eersel.

Wat is het Hoofdkantoor Brabant promotieplan model?

Het Hoofdkantoor Brabant promotieplan model gaat ervan uit dat niet iedereen geïnteresseerd is, en dat niet iedere geïnteresseerde daadwerkelijk uw producten gaat kopen. De doelgroep wordt steeds kleiner, totdat geïnteresseerden (suspects) kopers (buyers) geworden zijn.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor de bijeenkomst door een e-mail te sturen met uw naam, bedrijf en telefoonnummer naar aanmelden@hkbrabant.nl. Ook kunt u bellen naar 040-4021112.
Of reageer via onderstaand formulier.

Let op: er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus reageer snel!

Uw naam (verplicht)

Uw bedrijfsnaam (verplicht)

Uw telefoonnummer (verplicht)

Uw E-mail (verplicht)

Deel dit bericht
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn